onsdag 20 juni 2012

Varit på scrapträff i Derome!

Igår tisdag var jag för första gången i mitt liv på en scrapträff! Det var "Scrapbookeriet" i Derome som hade den mellan 18 - 21.  Tiden gick bara  för fort! Väldigt trevligt och trevliga tjejer, duktiga. Gulliga Susanne bröt för kaffe o smörgås strax efter 19, smakade fint! Det får nog bli flera träffar för min del.
Ett kort blev klart och ett julkort halvfärdigt.

Som vanligt ett motiv i 3D, tror jag köpt det  hos "Lottas hobbyhörna",tårtpapper köpt hos "Scrapbookeriet" och även det prickiga gröna pappret "Bo Bunny". De små fjärilarna stansade med en punch MS, tycker de är så gulliga, här med en liten grön halvsten på sig. De stenarna även  i hörnen.

Ett kort till som jag gjorde hemma igår.


Också här ett 3D- motiv från samma ställe, tårtpappret har jag haft ett par år liggandes, köpt på "Kalenderboden". Band blommor och de gula pärlorna från "Scrapbookeriet", papper ett "Majas design" och en liten fjärilscharm från PY Hobby. Och de små fjärilarna stansade med en MS punch.


Julkortet blev klart idag men jag glömde att fota det, kommer en annan gång.

En strålande dag med sol, lite kylig vind men tacksam för varje solig dag. Inte lovande prognos för midsommar här på västkusten!

Ha de gott, ta hand om er!

Kram
PetterCarin





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar