tisdag 11 september 2012

Kort och novemberkaktus....

I söndags var jag i Kungsäter, det var "Bygdens Dag" och hantverkare kunde stå och sälja vad de gör. Vi var inte många men alla sålde bra efter vad jag förstod. Även mina kort gick bra, julkort kunde jag haft med många, det var efterfrågat!

Så nu är det bara att sätta igång med tillverkningen igen, nästan tomt i kortlådan.

 
Ett nytt i blå och lila toner, 3D- motiv och kakservett, halvpärlor och stansade border med en MS- punch.
 
 
 
Mina två novemberkaktusar har stått ute på "sommarnöje" i sommar och de blommar som aldrig förr, speciellt den med vita blommor!
 
 
Första året som jag har en hängpelargon och jag är helnöjd med blomningen.
 
 
Den här pelargonen har jag lyckats spara över vintern och det här är tredje sommaren jag har den, har blommat otroligt. Den heter "Drottning Ingrid" och liknar en Mårbacka.
 
Oj, vilken regnskur det kom nu, annars har det varit varmt, igår var det ca 22 +!
 
Ha det så bra, ta hand om er!
 
 
Carin
 
 
 
 

1 kommentar:

  1. Va... blommar din novemberkaktus nu ??? Vacker är den och även de andra blommorna. Jag sparar alla mina pelargoner under vintern i vår matkällare under köksgolvet. Och lika förvånad är jag varje vår att de överlevt. Och blommar gör de som bara den. Kortet var jättevackert. Det är roligt när folk gillar ens kort och köper.Jag har en basar framöver att ladda till.
    Kram Eva

    SvaraRadera