lördag 22 december 2012

Äntligen piggare....

Äntligen känns det bättre efter en dunderförkylning, tur det finns Panodil så man orkar vara uppe stundtals och få lite gjort. Var på Julmarknaden här i Horred förra lördagen och på söndagen var det färdigt med halsont och huvudvärk. Men idag känns det ganska OK, snuva kvar och hosta men pigg annars...

Det gick bra på marknaden, folk gillade korten  och blev av med en del, påsar med tändsticksask och värmeljus tog slut, så jag är nöjd. Men nu vill jag inte göra kort på hela helgen, har städat pysselbordet. Fast man vet aldrig.....det kanske spritter i händerna....

Min amaryllis har slagit ut, tyvärr bara en knopp men är så glad att den tog sig.

 
Som synes är den mesta snön borta, synd för det var så vitt och fint. Så här såg det ut när jag tog en ensam skogspromenad  efter att det snöat. Det kom en ryttare förbi mig och hann inte få med den på nära håll, syns i bakgrunden.
 
 
Härligt att gå i en skog med snö....
 
Har fått bakat lite, bla matbröd till doppet i grytan som är tradition på julafton, det kommer ett par hit, käre makens kusin och hennes man som bor så nära, vi brukar vara hos varandra på julafton.
 
 
Det här med matbröd är inte något jag lyckas med men dessa blev godkända....
 
Min egengjorda tomte har kommit fram, eftersom Ritzi har en stor kärlek till den får han husera i köksfönstret, det är en sk "strumpenisse" ansikte o händer är gjorda av nylonstrumpa stoppade med ull och sydda så man formar ansiktet, ingen blev den andra lik. Kläderna har jag också sytt själv, köpte tröjor och byxor på second hand och använde till tomtekläder. Tyvärr finns inte foton kvar på alla jag gjort, det blev ett 15- tal.
 
Ha en riktigt GOD JUL o GOTT NYTT ÅR!
 
Ta hand om er!
 
Kram
Carin
 
 

6 kommentarer:

  1. Önskar dig en God Jul o Gott Nytt scrapår!!!!
    Ha en skön julhelg!!!!
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  2. Hej på dig
    Vilken fin amaryllis du har. O bröden ser ju för goda ut. Inget går upp mot hembakat. Säger jag som aldrig bakar nåt här hemma.

    Kul det gick bra för dig på julmarknaden och att du sålde bra.

    Ha nu en riktigt GOD JUL och ett GOTT NYTT ÅR.
    Juliga kramar fr Lotta med sambo i Kalmar

    SvaraRadera
  3. Skönt att du känner dig bättre. Det tar på krafterna med en förkylning. Bröden ser läckra ut, så gott till doppet med egna . Och tomten är jättefin. det är roligt att ta fram julpynt som man gjort själv. De betyder något.
    Ha en riktigt skön och mysig jul önskar dig Eva

    SvaraRadera
  4. Wow vilka härliga vinter bilder du har lagt ut.
    Skönt att du känner dig bättre. Alltid jobbigt att vara sjuk nu under jul tider.
    En riktigt God Jul & Ett Gott Nytt År.

    Många Kramar Louise

    SvaraRadera
  5. Hoppas du haft en underbar jul !! Idag skiner solen så "in i baljan " här och nu ser jag att dammsugaren måste fram . Annars är det mest att planera inför nyårsafton.
    Vi har haft ett hemligt paket både julafton och nyårsafton så länge jag minns. Det går runt på bordet och den som fixat det får bara svara på ja och nejfrågor. Den som gissar rätt får köpa paket nästa år. Nu senast gick paketet runt många varv innan det blev rätt, en nyckelring med ett batteri som man har i väskan/fickan. Tappar man nycklarna trycker man på batteriet och nycklarna visslar. Svårt !!!!! det lättaste har varit en ljuslykta som bara gick två steg !!!
    Ha det gott nu och hoppas nyårsafton blir jättefin.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  6. Inte mycket snö kvar här heller. Regnat en hel del. Hoppas du får en mysig och fin nyårsafton.
    Kram Eva

    SvaraRadera