söndag 1 december 2013

Var tar tiden vägen......redan december!

Vad tiden går fort, redan 2 december, det var en månad jag var inne här och skrev något.
Men det har varit mycket, högläsning på äldreboendet, julkortstillverkning, grattiskort. missionsauktionen har varit, och hushållet ska ju skötas. Fick äntligen putsat fönstren mellan allt regn och det blev pyntat och fint inför advent.

Lite julkort har jag att visa.

 
Det här kortet är jag nöjd med, kunde använda olika dies och en stämpel som jag tycker om, bakgrundspapper är Landstokens "December frost" och de små "snöflingorna" kommer från en fyrkantig die, rester som petas bort...låter rörigt....lite silverstickles på granar och flingorna.
 
Dies från Memory Box, lite krånglig att få ur efter stansning men efter ett tips av Anneli S att man lägger en bit bakplåtspapper mellan kartong och die innan så går det galant, lossnar jättelätt! Tack för det tipset!
 
Här ett par mindre kort, ca 9 x 9, det ena motivet är från ett Pionpapper "Lappland" och det andra är hämtat från nätet. Många vill ha lite mindre kort.
 
Idag blir det besök hos sjukgymnast i Skene, har en envis "ischias" som inte släpper och hoppas jag blir isärdragen, antagligen en nerv som sitter i kläm....
 
Ha det så bra, ta hand om er!
Kram, Carin
 
 

3 kommentarer:

  1. Du är såååå duktig att komponera dina julkort. det första med katten är helt i min smak. Ska nog apa efter dig för jag tror att jag har en katt-die. Full rulle för dig har det varit, men det är ju roliga grejer eller hur. Synd att din ischias inte släpper. Min man brukar också "krokna" ibland och jag förstår att det är ett he.........e
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Å vilka härliga kort du gjort! Finfina allihop.

    SvaraRadera
  3. Hej
    Härliga advent visst är det mysigt!!
    Fina kort du gjort, men det rödvita med bara den snirkliga granen var extra grann!!
    Ja det är mycket som händer så bloggandet får nog stå tillbaka för mig med emellanåt.
    Ha det gott o hoppas kvällens storm blir mildare än vad dom sagt. Håll i hatten!!
    Kram Lotta

    SvaraRadera