söndag 27 april 2014

Styvmorsvioler.....

Mina favoritblommor är styvmorsvioler, de blommade alltid vid tiden för examen och det var alltid dessa som stod i glaset på bänken. Stora och kraftiga, nästan som små penséer var de. Därför blev jag glad när jag fick se blommorna vid Istorp kyrka i fredags där de täckte en stor klippa.

Visserligen var dessa små och  pyttiga , men ändå är de så fina.....

I torsdags var jag på utflykt tillsammans med sex andra "flickor" från gymnastiken, vi åkte till Tvååker  efter gamla kustvägen och till "Rit och målerigården" där konstnärinnan Lena Petersson visar sina alster och har butik. Åk dit om ni har vägarna förbi! Kan rekommenderas! Jul och sommarmotiv på brickor, servetter, glasunderlägg och tabletter bla. Naturligvis köpte jag servetter och så blev ett kort gjort med decupage, så här blev det....

Den lilla kissen betraktar en humla, vet inte om ni kan se den...

Så har det blivit ett bröllopskort också.

Läst i flera tidningar att det går utmärkt att odla jordgubbsplantor i en balkonglåda så det måste jag bara prova....

Få se vad det blir utav det, persiljan frodas iallafall.

Ha en fortsatt fin vår, ta hand om er!
Kram, Carin




2 kommentarer:

  1. Visst är det roligt med en utfärd. Jag ska också på en snart med stickcaféet. Finfina kort, tjusigt bröllopskort. Det kommer säkert att funka bra med jordgubbarna. Min dotter har jordgubbar i en ampel på balkongen. Funkar.
    Ha det gott !! Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Jag känner till Lena Pettersson o hennes måleri. Sett hennes jättesöta tomtemotiv på servetter, brickor mm. Har för mig hon spelat/spelar i Falkenbergsrevyn med.
    Vilket fint bröllopskort du gjort, helt bedårande.

    Kram fr Lotta

    SvaraRadera