söndag 12 juli 2015

Lagom varmt.....

Nu är det lagom varmt för min del, + 18 och ingen blåst! Förra söndagen var hemsk, kvavt och + 32 i skuggan, vår hund led i värmen....dagen efter var det + 18 och hon bara låg och återhämtade sig, flera andra hundägare sa detsamma om sina vovvar!
Men tack vare värmen satte min pelargon fart och började blomma och likaså lådan med blå snöflinga och en vit pelargon i mitten. Innan var det bara regn, kraftig blåst och kyla...



Den perenna luktärten har verkligen njutit av regnet verkar det som, nu ska den till att blomma och det är första året som den har så mycket knoppar.


Igår tog vi en tur till Bua (norr om Varberg) och köpte makrillfiléer, besökte loppisen, fyndade några böcker, fick besöka sjöräddningsbåten, (den större av dem) och handlade på ICA-affären innan vi åkte hem. Vad gott med stekt makrill och färskpotatis!


Den mindre som ligger på tvären fick vi inte besöka. 
Det var "Makrill-festival" i Bua igår men vi var där så tidigt så det hade inte satt i gång.....

Ha det bra, ta hand om er!
Kram, Carin




2 kommentarer:

  1. Det är så bra att det kommer sol och regn växelvis. Det syns verkligen i blomlådorna. vad fina dina snöflingor är. Jag gillar den blomman jättemycket för den är så snäll och tålig. Men allra mest gillar jag femtunga. Den har vi i stugan. Där är vi ju lite sporadiskt och den är alltid lika fin.
    Ha det gott. Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Tack för trevliga kommentarer hos mig. Blir alltid lika glad!!
    Håller med dig angående väderläget, lagom hög temp är bäst. Gillar inte när det kommer till 30 strecket. Hård blåst känner jag av i mina onda leder så det vill jag inte heller ha.
    Nu idag kom ett herrans regn- och åskväder och drog förbi. Jisses va blött och vilka blixtrar. Jag har respekt för åskan.
    Fint det blommar hos dig. Det stämmer verkligen att det tog tid innan blomningen drog igång och blev riklig.
    Ha en skön vecka, kram Lotta

    SvaraRadera