söndag 6 mars 2016

Vinter igen....

Så fick vi vinter igen, blötsnö som var så tung att skyffla undan, hoppas det smälter undan snabbt.....

 
Så här ser det ut genom fönstret....visserligen vitt och fint men hade nog hellre velat haft barmark nu.
Till och med Ritzi vill inte ha det så här, det är bara att gå och gömma sig under en kudde och vänta på solen och våren....
 
 
På taxars vis ligger hon gärna under uppbuffade kuddar....
 
Lite kort igen, bla ett julkort till samlingarna....
 
 
Ett par påskkort också har blivit gjorda, det är inte många som skickar såna längre, när jag var barn så skickades det lika väl som julkort, de här ska i alla fall skickas till vänner....
 
 
 
 
Få se vad som blir gjort idag, ska nog baka till PROs "Trivsel-café" som blir på onsdag.....maken ska till Sätila med PRO-kören och sjunga i kyrkan på "Körernas dag". Han hade nog velat haft bättre väglag....
 
Ha det så bra och ta hand om er!
 
Kram, Carin
 
 
 
 
 
 
 
 

2 kommentarer:

  1. Påskkort och julkort, det växlar fort minsann. Så även här. Jag har påskkort kvar sedan ifjol så det blir inga nya i år. Dina är annars inspirerande.
    Nä inget kul när det kommer snö igen. Man vill göra som er tax. Vi får hoppas att det vänder snart. Ifjol plockade jag blåsippor 8 mars. Kan man knappt tro.
    Ha det fint. Kram Eva


    SvaraRadera
  2. Hua för snö, vi har barmark här sen ett bra tag. Tack och lov. Men man vet aldrig.... vädret är lurigt.
    Jag skickar inga påskkort, har nog aldrig gjort om jag tänker efter. Men dina kort är jättefina som vanligt.
    Ha de gott kram Lotta

    SvaraRadera