lördag 4 juni 2016

Vilken värme.....

Vilken värme vi har, + 30 på eftermiddagarna och idag, lördag var det + 31 i skuggan! Orkar inte riktigt med det, är mycket inne när det är som varmast.....
Den mörkröda pelargonen trivs i värmen
 
En akveleja har vi också i vår lilla rabatt, den är som synes rosa och humlorna är flitiga besökare, synd att de blommar så kort tid....
Lyckades få med en humla när jag fotade...
Har gjort kort men glömde fota dem innan de såldes.
 
En dag i veckan högläser jag på äldreboendet här i
Horred, just nu läser vi ur "Sirila gentlemän sökes" och jag tror alla tycker om den, nu är det bara två gånger kvar innan sommaruppehållet och vi hinner läsa klart boken. Till hösten är det önskemål på "Folket på Kieåsen" (Bror Ekström) och jag har den hemma själv. Får säga att jag fick svindel bara av att läsa om hur brant det var att ta sig upp till världens ödsligaste gård, det hade jag aldrig klarat.....
För ett tag sedan fick jag en present som tack för att jag bevittnat en namnteckning, bla var där med en flaska med alkohol och sockerfri cider, jättegod! Den öppnade vi i gårkväll och det svalkade i värmen....satt i skuggan och smuttade på den och läste en deckare....
 
Har släktforskat i många år och samlat på mig så mycket anteckningar, det var dags att rensa!! Hittade då ett vykort från min hemort i Jämtland, det är vinter på 50-talet och i den höga granen var det alltid belysning till jul. Vet inte om granen står kvar....
Ha det så bra och ta hand om er!
Kramar, Carin
 
 
 

2 kommentarer:

  1. Oj vilken värme ni har på västra sidan av landet. Här är betydligt svalare, runt 20 gr kankse nu i helgen. Varit lite varmare innan med då blåste det rejält tack o lov.
    Mår sämre i mina leder av värmen konstigt nog.
    Vilken insats du gör med att läsa högläsning. Förstår det är uppskattat med. Viktig social bit att träffas osv.
    Önskar dig allt gott, kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Vilken trevlig syssla att läsa högt. Säkert väldigt uppskattat. Vacker pelargon och jättesöt akvileja. Här har också varit varmt som 17 men idag var det riktigt kyligt i skuggan.
    Synd att du missade att fota korten, men nästa gång så ......
    Ha det fint. Kram Eva

    SvaraRadera